.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تبدیل واحدهای خبازی مازندران به شرک تعاونی

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران گفت: واحدهای خبازی در این استان باید تجمیع و واحدهای انبوه و یا شرکتهای تعاونی ایجاد کنند.

به گزارش شمال نیوز، ولی الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این امر باعث ساماندهی مطلوب تر واحدهای خبازی استان و کیفی سازی بیشتر در پخت نان مرغوب به مردم می شود.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت نان در مازندران در مقایسه با سالهای گذشته کمی بهتر شده اما بدین معنا نیست که کیفیت نان خیلی بهتر شده و مردم راضی هستند.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران با اشاره به اینکه حدود 13 مورد برای عوامل در کیفیت در پخت نان تاثیر می گذارد شناسایی شده، حدود هفت مورد از این عوامل را به خبازان نسبت داد.

فرزانه با اشاره به اینکه برخی نانوانی های استان هم از کیفیت پایین آرد سهمیه ای خود گله مند هستند، گفت: مسئولیت بی کیفیتی آرد به عهده شرکت غله است.

وی با بیان اینکه 75 درصد واحدهای خبازی در مازندران نان بربری پخت می کنند، کیفیت پایین آرد را پخت نان این نوع نان در خبازیها دانست.

فرزانه با بیان اینکه فرمانداران عنوان روسای کمیسیونهای تعزیرات ویژه گندم، آرد و نان در شهرستانها به صورت وی‍ژه از واحدهای خبازی نظارت دارند، گفت: تصمیم داریم جلسات این کمیسیونها را برای بررسی واحدهای متخلف با حضور مردم در واحدهای خبازی متخلف تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه از سه هزار و 419 واحد خبازی فعال در مازندران پارسال حدود نیمی از آنها تعزیر شدند، خاطرنشان کرد: در این مدت پنج واحد خبازی هم به علت عدم کیفیت در پخت نان، کم فروشی و عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل شدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 مرداد 1387
نانهاي لواش وتافتون كه بروش سنتي پخت ميشود ازنظر كيفيت نامناسب پخت وايجاد ضايعات نان سهم بالائي دارند بايد كارخانجات توليد نان بروش صنعتي براي اصلاح كيفيت نان و نبود ضايعات وماندگاري بيشتر نان وازهمه مهمتر صرفه جوئي دروقت هموطنان جايگزين روشهاي سنتي گردد وحتي نانهاي مورد علاقه جامعه مثل نان سنگكك بروش صنعتي پخت گردد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.